Korková šperovnica s nežným motívom ružových sedmokrások bude skvelým organizérom Vašich cenností nielen na letnej dovolenke.
Korok je eco-friendly, vodeodolný, ľahký ale napriek tomu pevný.
Rozmery: 12 x 12 x 5 cm
Balenie obsahuje jednu korkovú šperkovnicu.
Áno, naozaj je to z korku
Korok pozná asi každý z nás. Väčšina ľudí si predstaví korkovú zátku vo fľaši vína alebo podlahu, ale z korku sa robí oveľa viac vecí. Korok má totiž skvelé izolačné vlastnosti, je vodeodolný, ľahký ale napriek tomu pevný a navyše aj elegantný materiál.
Niečo málo o korku
Korok sa získava odrezaním kôry duba korkového, ktorý rastie v alejach prevažne na juhu Portugalska. Je to dokonca ich národný strom. O každý takýto strom na území Portugalska sa musí starať podľa prísnych pravidiel, ani uschnutý strom nemôžete bez povolenia vyrúbať. Existujú dva druhy korkového duba, jeden získava postupne so starobou lepšiu a lepšiu kôru a druhý má kvalitu kôry stále rovnakú. Tomu druhému typu sa hovorí takzvane panenská kôra a nepoužíva sa na výrobu produktov.
V roku 1870 bola založená v Portugalsku firma Amorim. Tá začala sadiť tieto stromy vo veľkom a spracovávať kôru na rôzne účely. Všetko začalo zátkami do vín, ale každý rok firma investuje milióny do výskumu a vývoja. Vďaka tomu sa dostal korok dokonca aj na Mars. Vďaka veľkej odolnosti voči teplote sa používa na špičku raketoplánov.
Sme hrdí, že tento produkt je držiteľom certifikátu PETA - Approved Vegan.
Čo je PETA?
Organizácia bojujúca za práva zvierat a propagujúca vegánstvo. Snaží sa zmeniť podmienky pre zaobchádzanie so zvieratami, zameriava sa hlavne na 4 oblasti:
- Chov a továrne - chov za účelom spracovania mäsa a miesta, kde sa mäso spracováva
- Laboratóriá - testovanie kozmetiky, liekov...
- Odevný priemysel - obchod s kožušinou a jej získavanie
- Zábavný priemysel - cirkusy
Vďaka rôznym protestom a kampaniam prestalo množstvo odevných značiek používať kožušinu (Polo Ralph Lauren, Armani...). Kozmetické firmy ako napríklad Avon a Mary Kay zase prestali testovať produkty na zvieratách. Tieto kampane majú veľký úspech aj vďaka celebritám z celého sveta, patria k nim napríklad: Paul McCartney, Pink, Joaquin Phoenix, Pamela Anderson, Ellen DeGeneres a ďalšie.
Jednoducho povedané, tento certifikát zaručuje, že produkt neobsahuje žiadne živočíšne zložky, a že nebol na zvieratách testovaný.